Esselamun Aleykum ve Rahmetullahi Ve Berekatuh Ebeden Daima
Sevgili kardeşlerim müslümanın bilinçli olması gerek.Müslümanın ölçüsü Allah ve Resülü olmalı.Bir eşy Allah'ın indirdiğine ve islamın temellerine aykırı geliyorsa ve bu şey islama zarar veriyorsa o şey hurafe ve bid'at kavramıyla ifade edilmiştir.
Beni duyguğumda en çok öfkelendiren şeylerden biride yapılan akılsızca hareketlerin insanı düşünceden men edecek kadar bir hale koymasıdır.
Beşer bir düşünmeli acaba Allah Resülü s.a.v olsa böyle yaparmıydı?
Hz. Ömer radıyallahu anh bir gün dostuyla çölde giderken Efendimiz (s.a.v)'in Hudeybiye Harbinde yaslandığı ağacın oraya gelir.Gözlerine inanamaz.Bir ksım kimseler onun etrafında toplanmış namz kılıyorlar.Zikrediyorlar.Hazret-i Ömer kavminin tekrar cahileye adetlerini canlandırmasından korktuğundan Efendimize sahabenin gölgesinde beyat ettiği ve sahabeye bu simin verildiği rıdvan ağacını kestirir.Dur ya Ömer demelerine rağmen Ömer ağacı kestirir.
İslamda bütün mukaddesatlara hürmet vardır ama bunları ilahlaştırmak yoktur.
Mahşer günü kabirleri ibadet yeri edinmiş yerlerdir.Üç büyük mescid hariç bunlar dışında kalan yerler bu hükme girmektedir.
Kabirlerden medet ummak onlara adaklar adamak yahudi ve hiristiyan adetidir.Bu adet putperestlerde daha yaygındır.
Vehebi inancında ise hepsi bütünen reddedilir.Sünnetin bir çok kaideside reddedilir.Allaha hiçbir araç konmaz hepsi şirktir denip hepsi tezyif edilir.
Ehl-i Sünnet ise orta yolu seçer.Her iki aşırılığıda reddeder ve doğru olanın grekli ilacın kur'andan ve sünnetten şifalarını sunar.
Evet evliyadan himmet istemek Allaha yalaştırılmış bir kul olmasındandır.Belki gücü veya kuvvetinden değildir.Allahı nbir kısım islam büyüklerine verdiği güzelliklerdendir.Zira bu husus hazret-i Muhammed s.a.v içinde geçerlidir.
Fakat evliyadan istemek hurafe ve bid'attır.Onun ne çocuk vermeye ne istediğini yapmyaa nede seni sınavındna geçirmeye ve nede ahiret azabından kurtarmaay senedi yoktur.Nitekim mahşer günü onlar bile kendi hallerini düşünüp Allahtan korkacaklar.
Evliyayı tezyif etmek ise sapkın bir inançtır.Zira evliya Allah dostudur ve bu yolun nurlu parıltılardır.Evliyadaki hareket efendimizin gösterdiği iz iledir.Kişi en büyük arzusunu sunarken dahi bir tanıdık aradığı gibi biz kullarda rabbimize isteklerimizi sunarken bir vesile arıyoruz.Ve sevgi Allah içindir şahıs için değil
Zira Efendimiz s.av beni isa ibn-i meryem gibi ilah edinmeyin diyordu.Onlara yaltaklanan şeyi kendi şahsında istemiyrodu.
Fakat sünneti inkar eden ve herşeyi reddeden bir kavmin geleceğinide söylüyordu.
Bir zaman gelecek bu şey kur'anda varsa kabu lederiz yoksa yoktur diyen bir kavim gelecek derken sünnetin iinkar edeceklrinide söyler.Hatta Hazret- iÖmerin bu konuda güzel sözleri var isteyen araştırsın.Orasını size bırakıyorum